Používaním stránok prevádzkovaných PROFIPILOT, s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK
ilustrative picture

Letecká škola 4: Modulový letecký výcvik

16.7.2013 | Admin ProfiPilot.sk

Voľba typu a formy výcviku sa týka v prevažnej väčšine záujemcov o kariéru profesionálneho pilota. Prvotnou ideou integrovaného výcviku bolo znížiť náklady záujemcom o výcvik profesionálneho pilota. Zdanie o nižšej cene a zdanlivých výhodách môže však klamať..

Modulový výcvik

Modulový pilotný výcvik predstavuje pre „bežného“ človeka v prostredí Európskeho spoločenstva predstavuje ideálnu formu výcviku, ako sa dostať z „ulice“ do kabíny dopravného lietadla.

Filozofia modulového výcviku je založená na tom, že svoj výcvik si skladáte ako puzzle. Pokiaľ hovoríme o časovej flexibilite, tá je absolútne prijateľná pre kohokoľvek, kto nemá možnosť sa výcviku venovať denne. Modulový výcvik na rozdiel od integrovaného totiž nemá obmedzenia týkajúce sa maximálnej dĺžky, počas ktorej je možné výcvik vykonávať. Výcvik teda môžete vykonávať aj 10 – 20 rokov.

Najväčším benefitom modulového výcviku je absolútna sloboda vo Vašom leteckom smerovaní a veľmi veľká flexibilita (časová aj finančná).

Ako názov napovedá, celý výcvik je tvorený z ucelených modulov, ktorými zbierate jednotlivé kvalifikácie do Vášho preukazu spôsobilosti. Ako základný kameň celého modulového výcviku slúži licencia súkromného pilota – PPL(A) s triednou kvalifikáciou pre jednomotorové piestové letúne – SEP(L). Následne do svojho preukazu tak získavate  ďalšie kvalifikácie, ktoré sú v leteckej terminológií reprezentované spomínanými modulmi.

Ďalšia výhoda spočíva v tom, že neprídete o investované peniaze. Tým, že jednotlivé kvalifikácie získavate do Vášho preukazu PPL(A) modul po module, je Vám vždy konkrétny modul do Vášho preukazu zapísaný. Každý modul totiž končí preskúšaním, na základe Vám je konkrétna kvalifikácia priznaná a neskôr Leteckým úradom zapísaná do Vášho preukazu. V prípade, ak napríklad nebudete mať po 100 – 150 nalietaných hodinách financie na ďalšie pokračovanie výcviku, všetky kvalifikácie, ktoré ste do tej doby získali Vám ostávajú a netlačí Vás čas k tomu, aby ste výcvik (Frozen ATPL(A) ) dokončili k nejakému konkrétnemu dátumu.

  modulovy-vycvik.jpg

Štruktúra modulového výcviku zmrazeného dopravného pilota je približne nasledovná:

1

Výcvik PPL(A)

súkromný pilot letúnov

45 letových hodín,

Získanie preukazu spôsobilosti PPL(A) – súkromný pilot letúnov

Získanie triednej kvalifikácie SEP(L) – jednomotorové piestové letúne

2

Výcvik VFR Noc

Nočné lety podľa pravidiel VFR

5 letových hodín

Získanie kvalifikácie pre lietanie podľa pravidiel VFR v noci

2

Timebuilding

Nalietavanie letových hodín ako veliteľ lietadla počas navigačných letov – získavanie skúseností

Po skončení výcviku PPL(A) približne 75 na lietadlách triedy SEP(L) ako veliaci pilot (pilot in command – PIC)

2

Teoretický výcvik (kurz) ATP(A)

650 vyučovacích hodín. Po úspešnom absolvovaní teórie Vás oprávňuje certifikát od leteckej školy na vykonanie teoretických skúšok na LÚSR

3

Výcvik IR(A) /SE

Prístrojová kvalifikácia s obmedzením na jednomotorové letúne

35 letových hodín na letovom simulátore FNPTII

15 letových hodín na jednomotorovom piestovom lietadle

Výcvik pre získanie prístrojovej kvalifikácie s obmedzením na jednomotorové lietadlo.

Jedná sa o ekonomickú variantu, nakoľko výcvik predstavuje 15 hodín na jednomotorovom lietadle, ktoré je o cca polovicu lacnejšie ako dvojmotorové. Ak by 15 hodín bolo absolvovaných na lietadle viacmotorovom, výcvik by bol cca o polovicu drahší.

6

Výcvik MEP(L)

Kvalifikácia pre viacmotorové piestové letúne

6 letových hodín na viacmotorovom lietadle

Získanie kvalifikácie MEP(L) do Vášho preukazu spôsobilosti

7

Konverzia IR(A)/SE na IR(A)/ME

Prístrojová kvalifikácia pre viacmotorové letúne

5 letových hodín na viacmotorovom lietadle

Získanie kvalifikácie IR(A)/ME – jedná sa o požiadavku pre lietanie na dopravných lietadlách. Taktiež sa jedná o ekonomickejšiu variantu výcviku IR(A)

8

Výcvik CPL(A)

Obchodný pilot letúnov

15 letových hodín (v prípade, ak ste držiteľom kvalifikácie IR(A) )

Po absolvovaní výcviku a preskúšaní získavate automaticky preukaz spôsobilosti obchodného pilota letúnov so všetkými hore uvedenými kvalifikáciami

 

Nepotrebujete veľkú hotovosť

Najväčšou výhodou modulového výcviku je jeho spomenutá flexibilita. Okrem času spočíva flexibilita aj v potrebnej finančnej hotovosti. V modulovom výcviku nie je potrebné, aby ste mali k dispozícií okamžite cca €33 000 - €50 000. Tým, že svoju licenciu a kvalifikácie dotvárate pomocou ucelených výcvikov – modulov, platíte vždy v leteckej škole len cenu uvedeného modulu. T.j. lietate vtedy, keď máte peniaze.

 

Profesionálna letecká škola v Bratislave

 

Diskusia k článku

Zobraziť celú diskusiu
načítavam...