Používaním stránok prevádzkovaných PROFIPILOT, s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK
ilustrative picture

V Bratislave chystajú lety do Ruska aj Ázie. Vieme detaily

7.12.2014 | Peter Steigauf

Čo predchádzalo dohode s Fly Niki?

Šéf bratislavského letiska Ivan Trhlík pripravuje spolu s jeho tímom ďalšie pravidelné linky. Zároveň ozrejmuje, že s Fly Niki spolupráca ešte len štartuje. Pre ProfiPilot sa vyjadril aj o chystaných destináciách v Rusku či Ázii.

Ryanair nemá výhody

„Fly Niki mala obavy z toho, že Ryanair má u nás nejaký druh exkluzivity či zvýhodnenia,“ poukázal Trhlík s tým, že takýto názor všeobecne pretrvával v komunite leteckých spoločností. Sám vraví, že írska firma nebojuje proti tomu, aby na letisku pôsobilo viacero prepravcov. „Ryanair má svoju klientelu a politiku,“ okomentoval riaditeľ letiska.

Druhým najväčším dopravcom na letisku vo Viedni je pritom práve Fly Niki – dá sa očakávať, že o to ťažšie bolo vyjednať nové linky.

„Fly Niki je skvelo riadená spoločnosť a páči sa mi, ako sa rozvíja. Všetko má svoj poriadok,“ myslí si šéf bratislavského letiska. Prvú etapu projektu s rakúskou nízkonákladovkou predstavili, ďalšie budú nasledovať – podľa odhadov už v prvom polroku budúceho roka.

Čo máme očakávať? „Dynamický rozvoj,“ zdôraznil pre ProfiPilot Trhlík.

„Od začiatku som vedel, že sa musíme zamerať na dopravcu, ktorý má vytvorenú sieť,“ doplnil. Namiesto „point to point“ prepravy tak cestujúci často využije tranzit cez iné letisko do cieľovej destinácie.

Ruský projekt v príprave

Letisko avizovalo aj zámer lietať do priestoru Ruska, konkrétne by išlo o spojenie so „zauralskom“, kde je priemyselné prostredie, zahraniční investori a ľudia chcú odtiaľ lietať. „Čím ďalej, tým viac to naráža na sankcie Európskej únie. Dopyt klesá,“ okomentoval Trhlík.

Zavážia aj vzájomné letecké dohody. „Každý nový dopravca podlieha obojstrannému schváleniu, ale veríme si,“ uviedol s tým, že záujem dohodnúť sa existuje.

Všetko závisí však od ruskej aj slovenskej strany, či takejto linke dajú zelenú. „Slovensko nemá vlajkového dopravcu, ktorý chýba,“ myslí si prvý muž bratislavského letiska.

Riešime Áziu: Linka do dvoch rokov

Trhlík na stretnutí hovoril aj o ázijskom projekte, teda o letoch mimo starý kontinent, ktoré dnes na Letisku Bratislava chýbajú. Mohlo by ísť o Čínu alebo Taiwan.

„Zvažuje sa aj variant, že by išlo o mix cestujúcich a cargo prepravy,“ prezradil. Ku takejto kombinácii sa pristupuje kvôli rentabilite vtedy, keby sa lietadlo nezaplnilo bežnými cestujúcimi. „Verím tomu, že do jedného či dvoch rokov postúpime natoľko, aby sme otvorili aj túto linku,“ uzavrel.

Ďaľšie zaujímavé informácie z bratislavského letiska prinesieme už v najbližších dňoch, sledujte ProfiPilot.

Súvisiace články

Diskusia k článku

Zobraziť celú diskusiu
načítavam...