Používaním stránok prevádzkovaných PROFIPILOT, s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK

Rozhodovanie

Rozhodovanie a váhanie či začať, alebo nezačať pilotný výcvik býva u mladých ľudí pomerne časté. Nasledujúcich pár rád a úvah by Vám malo dať jasnú odpoveď na to, či zahájiť pilotný výcvik, alebo sa radšej venovať nejakej inej - plodnej činnosti.

 

 

 

ZÁKLADNÉ FAKTY

Prvú vec, s ktorou by ste mali ako potencionálny pilot kalkulovať je to, do akej miery chcete Vašu leteckú činnosť praktizovať. Do úvahy by ste v tomto smere mali brať svoj zdravotný stav, finančné možnosti a rodinný status. Letecký výcvik je pomerne finančne náročná investícia. Z toho dôvodu je vhodné, aby ste zvážili svoje finančné možnosti a rozmysleli si, či chcete lietať len pre svoje potešenie, alebo sa lietaniu chcete venovať ako Vášmu povolaniu.
 

 

CHCEM LIETAŤ LEN PRE SVOJE POTEŠENIE

Lietanie pre svoje potešenie, alebo inými slovami rekreačné lietanie je určené pre ľudí, ktorí si chcú pozrieť krajinu z vtáčej perspektívy počas voľných chvíľ. Na pilotov, ktorí lietajú pre svoje vlastné potešenie sú z hľadiska predpisovej základne kladené menej prísnejšie požiadavky, ako na pilotov z povolania. Základným predpokladom je absolvovanie lekárskeho vyšetrenia u povereného lekára. V prípade lietania pre vlastné potešenie Vám bude plne postačovať osvedčenie o zdravotnej spô sobilosti II. triedy. Ako rekreačný pilot však budete mať možnosť inkasovať za lietanie peniaze len do výšky nákladov na let. Nebudete teda môcť za svoje odlietané hodiny zarábať.

Rekreačných pilotov združujú slovenské aerokluby, prípadne súkromné letecké spoločnosti. V Českej republike je okrem aeroklubov a súkromných firiem združujúcou organizáciou aj Letecká amatérska asociácia (LAA).

V prípade aeroklubov je takmer železným pravidlom zaplatenie každoročného členského prí spevku a stotožnenie sa s podmienkami, ktoré si členovia daného aeroklubu stanovili. Takýmito podmienkami môže byť napríklad odpracovanie určitého počtu brigádnických hodín, stráženie areálu letiska, prípadne iných pravidiel. Väčšinou si aerokluby stanovujú aj finančnú náhradu týchto služieb, ktorá bude členom vyúčtovaná v prípade ich nedodržania.

Súkromné letecké firmy naopak poskytujú komplexnú starostlivosť. Táto starostlivosť býva ale logicky premietnutá aj do ceny letovej hodiny prenajímaného lietadla, ktorá býva v mnohých prípadoch niekoľko násobne vyššia, ako cena letovej hodiny v aerokluboch.

Rekreačné lietanie je výhodné v tom, že pokiaľ to počasie dovoľuje, človek si môže sám organizovať svoju letovú činnosť a ľudovo povedané lietať kedy sa mu zachce a trasu letu si môže prispôsobovať tak, ako uzná za vhodné po koordinácií s príslušnými orgánmi riadenia letovej prevádzky.


 

 

CHCEM BYŤ PROFESIONÁLNY (DOPRAVNÝ) PILOT

Mnohých ľudí na kariére profesionálneho (dopravného) pilota lákaju viac iné veci ako samotná kariéra. Toto povolanie si aj napriek dobe, ktorá je dnes ponechalo svoje čaro, ktoré mnohých ľudí fascinuje. Bohužiaľ mnoho ľudí, ktorí sa rozhodujú, že sa vydajú na kariéru dopravného pilota sa rozhodujú na základe všeobecne rozšíreného "pozlátka", ktoré ide s týmto povolaním ruka v ruke - tmavomodré úhľadné uniformy,
let za asistencie opálených sexi letušiek, chutný a teplý crew meal, plat vo výške mnoho desiatok tisíc korún, atď.

Hneď na úvod Vás však sklameme a môžeme povedať, že ak Vás na kariére profesionálneho pilota láka práve toto, tak urobíte lepšie, ak začnete premýšľať nad iným zamestnaním.

Od pilota, ktorý sa lietaním živí sa vyžaduje vysoká dávka zodpovednosti, spoľahlivosti, počas výcviku a náročných teoretických skúšok piloti bojujú so sebazaprením, odriekaním mnohých vecí, odhodlaním. DISCIPLÍNA a ZODPOVEDNOSŤ sú dve slová, ktoré sú základným predpokladom človeka, ktorý sa chce stať profesionálnym pilotom. Ku kvalifikácií profesionálneho pilota je možné sa dostať niekoľkými cestami - výcvikmi. Viac o typoch výcvikov v sekcií výcviky.
 

 

načítavam...