Používaním stránok prevádzkovaných PROFIPILOT, s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK

Financie a financovanie pilotného výcviku

Vo všeobecnosti je možné povedať, že náklady na pilotný výcvik v plnej miere závisia na type výcviku a najmä na tom, o aký preukaz spôsobilosti sa uchádzate. Financovanie pilotného výcviku je vždy individuálne. Na začiatku je však nutné poznamenať, že predstavy o financovaní zo sponzorských zdrojov sú vo väčšine prípadov skôr utópiou, ako realitou. Financovanie pilotného výcviku rozhodne nie je jednoduchá vec a záleží len na šikovnosti a schopnostiach uchádzača, ako si s touto „prekážkou“ poradí.
 

 

FINANCOVANIE VÝCVIKU „PRE POTEŠENIE“
 

Pri výcviku na lietanie pre svoje potešenie počítajte s tým, že peniaze investujete tak povediac nenávratne. Pokiaľ v budúcnosti nenadobudnete vyššie stupne leteckého vzdelania – licenciu profesionálneho pilota, tak sa Vám kapitál investovaný do výcviku nikdy nevráti. Suma, ktorú je potrebné do výcviku investovať závisí na type výcviku a preukazu. Získanie preukazu spôsobilosti „pilot vetroňov GPL“ je oveľa lacnejšie v porovnaní so získaním preukazu spôsobilosti „súkromný pilot letúňov PPL(A)“. Aj tu však existujú kompromisy a vhodnou konfiguráciou výcviku je možné aj tieto ceny znižiť.

 

FINANCOVANIE VÝCVIKU „PROFESIONÁLNEHO PILOTA“
 

Aj v prípade financovania výcviku profesionálneho pilota závisí výška investovaných peňazí na type výcviku a na jeho konfigurácií. Z hľadiska návratnosti financíí investovaných do pilotného výcviku je najrýchlejšou formou návratu zamestnanie v aerolíniách. Aj napriek tomu, že cena výcviku „zmrazeného dopravného pilota – FROZEN ATPL(A)“ je o približne 500 000 vyššia, ako cena za výcvik obchodného pilota – CPL(A). Dôvodom je uplatnenie pilota. Pilot CPL(A) bez kvalifikácií IR(A), MEP(L) a ATPL(A) theory credit môže vykonávať len obmedzenú činnosť, ktorá sa z finančného ohodnotenia nedá porovnať s „lietaním“ pre aerolínie.
Výcvik „zmrazeného dopravného pilota – FROZEN ATPL(A)“ je otázkou približne 1,2 – 1,5 milióna SK. Tieto financie si uchádzač musí hradiť sám. Druhá časť výcviku zmrazeného dopravného pilota je výcvik tzv. typovej kvalifikácie na konkrétny typ lietada. Cena tejto „typovky“ sa pohybuje v rozmedzí 25 000 – 30 000 USD. Záleží na konkrétnej spoločnosti, či je ochotná participovať na týchto nákladoch, alebo vyžaduje, aby si typovú kvalifikáciu hradil zamestnanec z vlastných zdrojov.


 

 

načítavam...