Používaním stránok prevádzkovaných PROFIPILOT, s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK

Fórum

Mám 15 rokov a pred sebou výber strednej školy,chcel by som sa poinformovať kam na strednú školu.Viem že najhlavnejšia je vysoká škola ale na ktorej strenej škole dostanem najlepšie základy pre vysokú školu s leteckým zameraním.Som z Košic takže dúfam že s dostupnosťou školy nebudem mať problém.

  • nazdar, stredná je úplne jedno, aby si chytil dobré základy z matematiky, fyziky a dostal sa na dobrú úroveň angličtiny je dobré hocijaké gymnázium - to bude pre teba asi najlepšie.. stredná so zameraním na civilnú leteckú dopravu neexistuje na slovensku - teda jedna je, v Martine, ale to je celé podvod v ktorom ťa iba okradnú o peniaze a natlačia ti klince do hlavy.. viď staršia diskusia o tejto škole

    • Áno rozmýšľam aj nad gymnáziom,ale odraďuje ma biológia,chémia atd. či to nieje zbytočné ak chcem isť na vysokú leteckú.

      • urcite sa profiluj skor na gymnazium, pripadne na akukolvek strednu odbornu/priemyselnu skolu s technickym zameranim. Ziadna stredna skola na Slovensku ta nedokaze pripravit na karieru pilota po teoretickej stranke - jednak na to nemaju personal a povedzme si na rovniu, ktora slovenska odborna stredna skola dokaze vychovat skutocneho odbornika - v strojarstve/elektrotechnike, atd... Ak sa chystas na vysoku (Zilina/Kosice), rozhodne chod na skolu, ktora ti da aspon ake-take vedomosti z matematiky a fyziky na ktorych sa v buducnosti bude dat stavat (velmi tazko budes na vysokej dohanat ucivo matiky, alebo fyziky povedzme z ucilista). Ak ta taha letectvo, tak paralelne so skolou studuj letecke veci. Zacni sam od seba s jednoduchymi vecami preco vobec lietadlo leti. Internet je super zdroj, na youtube mas mnozstvo videi, da sa zohnat obrovske mnozstvo literatury. Pripadne ak mas zaujem, zacni vycvik PPL(A) na ktorom sa na ceste k dopravnemu lietaniu stavia. Len sa nenechaj zlakat aeroklubmi, pripadne leteckymi skolami, ktore su tzv.RF - cize skolia len do urovne PPL(A) a dalej skolit nemozu (hoci na zaciatku ti budu slubovat hory-doly). PPL(A) ta privedie do sveta realneho lietania a si tak o krocik blizsie ku kabine lietadla..

        • Cau Matus! Tuto otazku si dal celkom vhod. Buduci skolsky rok sa v Kosiciach otvaraju 3 nove stredoskolske odbory v ramci Polytechniky - Pilot, Pilot mechanik a Letuska/Steward. Si jeden z prvych, kto o tom vie. Prve verejne informacie budu k dispozicii na fore vzdelavania a kariery Pro Educo, ktore sa zacina tento utorok (trva do stvrtka) v hoteli Centrum u nas v Kosiciach. Prid sa na to pozriet, ked nic ine, tak si aspon u nas zalietas na simulatore ;) Marcel

          • ahoj Marcel. Ktora stredna otvara tieto odbory?

            • SPŠH Košice na Alejovej http://www.spsh.sk/vyuka/hornak.ppt

              • ach, to snad nie.. dalsi vystrel do tmy a oblbovanie mozgov podobne, ako pred rokom v Martine? Za tym nie je nic ine, len to, ze skola dostane viac ziakov a mozno nejaky grant na pripravu novych ucebnic no a letecka skola samozrejme dostane prisun letovych hodin.. Nehovoriac o tom, ze mozu byt znacne pochybnosti o tom, kto bude robit vycvik buducim profesionalnym pilotom. 98 EUR za hodinu Vivata, ktoreho hodiny nie su zapocitavane do celkoveho naletu na CPL(A)?? Ludia, majte rozum :-)) Dynamic, L-13SW a podobne lietadla Vam letecky urad nezapocita do celkoveho naletu. Nalietate 3000hodin a zapocita sa Vam maximlane 7!

                • Katana, Cessna a cela flotila ceskeho F-Airu by mali stacit. A na rozdiel od nasich slovenskych papierov sa s ceskymi mas sancu uchytit aj vo svete.

                  • "800 Eur + aerovlekové štarty" za vycvik GPL. Celkom dobre napisane a pre 17 rocneho chalana velmi lakava a lacna cesta, ako sa stat pilotom.. Kto im vsak povie, ze tych 800 EUR je len za vetron. Tou najnakladnejsou castou v pripade vycviku plachtarskeho je prave aerovlekovy start, kde ziak plati plnu cenu letovej hodiny motoroveho lietadla.. Takze vycvik GPL moze kludne skoncit na 3000 - 4000 EUR. Kedze za 6000 EUR sa da urobit PPL(A) a do celkoveho naletu CPL(A) je mozne zapocitat maximalne 7hodin z GLD, TMG, alebo ULL(A), su to peniaze vyhodene hore kominom.. resp. slusny system ako zarobit a zvysit nalet lietadiel pre zainteresovane aerokluby :-))

                    • No vyzera to celkom zaujimavo, ale mam z toho taky pocit ako z tej skoly v Martine. Je to sice len moj subjektivny nazor po prvom dojme. Chcel by som vediet ako by mi tato skola mohla zarucit ze po jej absolvovani sa zo mna stane obchodny pilot? Asi nijako. Podla mna je to len aeroklub, kde sa PPL-ko robi 4roky. A program Letuska/Steward - 4 roky studia?? ved aerolinkam staci 6 tyzdenny kurz a zaverecny test a urobia letusku aj zo sudcu najvyssieho sudu. Na prakticky vycvik, moznost si vybrat len z jednej organizacie? hmm... Dalsia otazka: Zaplati skola nejaku cast vycviku za studenta, alebo si ten plati vsetucko vsetko sam??

                      • po roku 2012 tento blabol tykajuci sa slovenskych papierov bude uz davno minulostou a F-AIR, Flying Academy a ani ina zahranicna skola ho nebude moct vyuzit ako svoj marketingovy tah. Takze pre ludi, ktori zacinaju vycvik teraz a chcu byt raz Frozen ATPL(A) moze byt tento detail skutocne ukradnuty. Taktiez ceske AIC hovoriace o tom, ze pokial nie si ceskej narodnosti, je tvoj cesky preukaz platny maximlane 12 mesiacov hovori o tom, ze robit si licenciu v cechach je uplny a totalny nezmysel :-)

                        • ako moze Letecka skola SNA, alebo Aeroklulb Kamenica, ktore su registrovane zariadenia (RF) robit vycvik po uroven profesionalneho pilota? :-) Dokonca ani MEP(L), VFR Night nemoze robit skola pokial nie je FTO. Projekt s ceskym F-AIRom bol vo velkom style pompezne avizovany aj v Partizanskom, kde doteraz F-AIR neposobi. A kto neveri v tento velmi dobre premysleny marketingovy trik, citajte tu: http://www.ucl.cz/download/pdf/CAA-ZLP-029Z1.pdf

                          • Je veľmi jednoduché za klávesnicou počítača znevažovať prácu iných a hladieť len jednym a to svojim smerom. Admin si ani nevie predstaviť koľko práce dalo niečo také pripraviť a jedným príspevkom očierni ludí ktorý toto pripravujú , bez akýchkoľvek informácií o škole , výcvikovom stredisku , typoch lietadiel, štipendiách alebo samotnom financovaní.

                            • 5.1.1 ČR je státem vydání PZ pouze v případě, že žadatel absolvoval celý výcvik, tj. teoretickou výuku i praktický výcvik, a teoretické zkoušky i zkoušku dovednosti pro vydání PZ v ČR a s examinátorem pověřeným ÚCL........very interesting :))

                              • :) vycvik sa da urobit na comkolvek, s lietadlami nie je problem. Vycvik sa robi na samostartujucom Twine a da sa urobit tak skoro, aku chut na to clovek ma, jasne ak pocasie da! A bodaj by nas Letecky urad presiel auditom, myslim ze kazdy z nas by bol len rad. Nikto nikoho do nicoho nenuti, no je fajn ak sa clovek popri strednej dozvie aj nieco co ho bavi, potrebuje potom zhanat menej ospravelneniek :) Ja osobne som dal do lietania vsetko, co som mal, no nikdy v zivote to lutovat nebudem. Clovek zazije a spozna tolko neskutocnych ludi, ze to proste stoji zato, niet nic krajsie na svete :)

                                • Nikoho neznevazujem, pisem to, ako sa realne veci maju.

                                  • asi tak, ja mam slovenskú licenciu a lietam pre českého prevádzkovateľa, mám validáciu slovenských papierov na české, ale to vždy len na 12 mesiacov a potom musí opäť český prevádzkovateľ požiadať o predĺženie mojej validácie.. a bonbónik na záver: moja validácia platí len pre toho jedného konkrétneho prevádzkovateľa - takže inde smola a v zahraničí taktiež smola.. treba si pozrieť občas aj nejaký obežník a nenechať sa chlapci kŕmiť školenými ľuďmi na to aby si vás "ukradli" do ich podstatne drahšej školy s prísľubom vzdušných zámkov ktoré sú totálny nezmysel.. trošku sa treba oprieť aj o fakty a ak neveríte kontaktujte českého riaditeľa licencovanie leteckého personálu na ÚCL v Prahe, pána Horáka ... ten vám dá pravdivé info a nemasíruje iba mozog :D a na margo lacného získania papierov - už som videl veľa chlapcov čo potom po vyhodení veľkých peňazí cez "lacnejšie" varianty ako trojpísmenkový fox, dynamik a vlekania a čojaviem aké totálne "super" nápady skúšali a potom tvrdo plakali a nakoniec ešte aj pekne prerobili .. takže dajte si poradiť od starších kolegov - ako nás - veď to fórum je na to a nevymýšľajte somariny čo vám ponúkajú kdejaký ľudia ako sa lacnejšie dostať k papierom.. asi tak.. a všelijaké školy na PPL za 4 roky.. veď je to hamba systému a chce sa mi z toho plakať..

                                    • cize na zhrnutie: teoreticky vycvik zabezpecuje skola a prakticky zabezpecuje F-Air??

                                      • pre admin: Toto tu je super stránka navštevujem ju a vážim si vašu prácu a forum ktoré tu je má pomôcť luďom sa s leteckou problematikou zoznámiť a diskutovať o nej . Ale to čo si napísal o pripravovanej škole v košiciach nieje profesionálny prístup admina.

                                        • Ing. Hornak: "stredna skola zabezpeci studentovi okrem maturitneho vysvedcenia preukaz GPL a PPL a student moze pokracovat vo vycviku, kde si vyberie. Vycvik pre tuto skolu zabezpecuje LS SNA Kosice."

                                          • ondrej, tazko povedat, ako to maju vymyslene a pokial neodprezentuju nieco konstruktivne nema vyznam zatial o tom debatovat. myslim, ze z titulu toho, kde pracujem viem trochu do problematiky licencovania nieco povedat. a moje odporucanie pre ktorehokolvek slovaka je: Jednoznacne robit licenciu na Slovensku a v FTO! nie v aerokluboch. Sam som lietal v aeroklube takmer 9 rokov, sam mam doteraz licenciu pilota vetronov. Lietanie je to mozno pekne z hladiska rekreacneho. Ale ked niekto chce byt profesional, ma sa tak stavat aj ku svojmu vycviku. To, co "okasle" namiesto navigacnych letov na aerovlekoch sa mu skaredo vrati pri IFR vycviku. A na margo plachtarskeho vycviku. Samozrejme, ma to nieco do seba. Ale rozdiel je asi takyto: Dievca, ktore nikdy predtym nevidelo lietadlo dokazeme vycvicit tak, ze po 12 hodinach je schopna bezpecne odletiet okruh SOLO. Chalan, ktory ma plachtarsky preukaz GPL je schopny ist na solo let mozno po 6 tich hodinach. No z hladiska osnovy skor ako po 11tich tam ist nemoze. Tak preco chcete menit osvedcene sposoby a takto minimalne o polovicu predrazit vycvik? to su otazky na ktore by som rad dostal od pana Hornaka odpoved.

                                            • Milan, ja mam na vec rovnaky nazor. Pojdem pozriet na Pro Educo a na ich prezentaciu, aby som sa dozvedel nieco viac, lebo takto na prvy pohlad to doslova kopiruje Martin. Potom ti dam vediet ako bolo.

                                              • ja sa Vás chcem chlapci opýtať jednu vec: prečo ísť na nejakú strednú školu kde budem 4 roky študovať niečo čo sa inde dá za 4 týždne, prečo ísť robiť výcvik niekde do aeroklubu / aj ked sú to fajn partie pri pive a guláši/ keď môžem ísť v mnohých prípadoch do lacnejšej profi školy? ja sa v letectve pohybuje 17 rokov, som dopravný pilot a zároveň mám aj skúsenosti ako letový inštruktor.. z mojich skúseností : radšej začínam so žiakom od 0 nalietaných hodín a učím ho všetko na profi úrovni ako preúčať študenta zo zlých návykov z aeroklubu.. nič proti aeroklubom, sám som v jednom začínal a viem aké praktiky sme tam robili na ktoré sa z odstupom času pozerám jemne povedané zhrozene.. veď v tom aeroklube sú inšturktory ktorý síce majú tisíce hodín ale viem ako to je.. oni majú svoje zamestnanie a inštruktorovanie berú ako hobby, on neštujude najnovšie veci, nemá na to čas ani chuť, radšej si dajú niekde guľáš párty.. prečo neísť do špecializovanej školy - profi školy kde sa tým tí ľudia živia a naozaj s tým žijú.. ja som úplne prekvapený že takéto projekty vôbec vznikajú - ako česť práci tým ľuďom ale otázka znie načo???? lebo si oni chcú robiť vlastné kšefty, alebo naozaj chcú alebo MAJÚ na to aby niečo lepšie ponúkli ako tu je.. veď študovať stewarda 4 roky, naozaj kurz trvá 6 týžňov a chcel by som vidieť či steward/ka vyučená v ČSA alebo Travelserise na takomto normálnom rýchlokuzre vie viac alebo menej ako človek čo to študuje 4 roky ale študuje to od ľudí v nejakej škole ktorý sú od tej reálnej prevádzky na hony vzdialený... ja len toľko..

                                                • to boeing: Na konci si mal napisat uz len Howgh a bolo by. Absolutny suhlas s tebou.

                                                  • LS SNA kosice je jedna "vynikajuca" institucia, ktora vymyva mozgy mladym chalanom, ktori chcu lietat a ludom, ktory chcu mat preukaz pilota, ale nemaju az taky prehlad v letectve a lietani, ze ake je to jednoduche, ved len pridte k nam...ako pise marsi ze: ":) vycvik sa da urobit na comkolvek, s lietadlami nie je problem." - to sa uvidi az vtedy ked chalan da do vycviku aj posledne babkine uspory na pohreb a zisti, ze su mu hodiny nanic z vivatov a dynamicov, lebo oni z neho spravili ppl za zlomok ceny, no do cpl ci dokonca atpl sa mu to nezarata. Ved ano maju aj Cessnu a Katanu, ale to uz je za ine peniaze, no pochybujem o kvalite pripravy na uroven ATPL. A takisto je velmi otazna spolupraca s Fair a Aerojobom. Taketo snahy tu boli...a kde v SR je ta spolupraca teraz? Pre ondreja: Studuj (najlepsie) gymnazium, uc sa, a po ziskani maturity sa prihlas do kurzu ATPL do profesionalnej FTO, ale urcite nie na TU na let. fakultu, kde od teba budu 5 rokov tahat peniaze a budes lietat v priemernom RF(LS SNA) s instruktormi dochodcami a pod. ba dokonca sa drvit este aj 4 roky na SPSke (hutnickej ???) kde ti ponukaju ziskat GPL co ti je nanic. Nic proti panovi Ing. Hornakovi a LS SNA, musi sa uznat, ze maju dobre marketingove schopnosti, no zial tym ohuria len ludi neznalych problematike.

                                                    • pre PilotaP : Casy kedy ja som studoval na strednej su uz davno za mnou:) ale tu odpoved ktoru si adresoval mne, kludne mozeme prisit na toho mladeho chalana co sa pytal ako prvy. Suhlasim s tebou. Gymko, alebo nejaka dobra priemyslovka a potom FTO ;)

                                                      • pre ondreja: sorry chcel som napisat stonee...ano bolo to adresovane pre toho mladeho chalana :)

                                                        • Mato uz sme si to sice vysvetlili, no nadavat na vlastnu skolu, spajat ju s LS SNA, zatialco tieto 2 organizacie nikdy nespolupracovali (Letecka fakulta ma zmluvy so SeagleAir) a nazvat partiu ludi ako pan Chvojka a Samko, ktori patria k spicke na Slovensku a snad kazdy z nasho leteckeho sveta vratane mna si ich nesmierne vazi dochodcami, je dokazom absolutnej dezorientacie, ked sa mam vyjadrit jemne. Clovek na tejto strednej skole ziska maturitu, tak ako na ktorejkolvek inej, nestrati nic. Moze vsak ziskat vazby na ludi, ktore ho v zivote nikam naozaj posunu a stravit 4 roky s tymi spravnymi ludmi rovnakeho zaujmu

                                                          • Neviem, co sme si vysvetlili, nakolko ta nepoznam a na svoju skolu nenadavam(tu som uspesne dostudoval nejaky ten piatok dozadu)...ja LF nespajam s SNA, v tom texte som mal (mozno) pouzit spojku alebo, len som chcel pre vsetkych chlapcov, ktori maju sny stat sa pilotmi, aby nenaleteli podvodnikom vaseho typu "sprav si strednu skolu a ziskas okrem maturity aj PPL"...to mu nezaruci karierny postup na ATPL, len zbytocne zabije cas a hlavne peniaze vycvikom (GPL!!!) + PPL, co moze urobit v FTO v integrovanom vycviku, kde takisto stravi cas s ludmi rovnakeho zaujmu, ktori ho fakt niekde posunu. Vycvik sice je za iny peniaz, ale hlavne profesionalne....chcem vediet ake kapacity slovenskeho letectva budu pripravovat buducich pilotov na hutnickej priemyslovke :D A co sa tyka dochodcov, tak som urcite tym nemyslel panov Chvojku a Samka, ti este v tomto veku nie su, no vsak situacia je dnes taka, ze si nemozu vyberat, kde budu posobit.

                                                            • Ing. Martin R. R mi pripada ako skratka tvojho dusevneho stavu. GPL, ze su vyhodene peniaze? Precitaj si tento clanok, dufam ze sa ti pootvoria oci. http://dolezite.sk/PRECO_PADAJU_LIETADLA.html

                                                              • Som štatutárom SNA Leteckaj školy a vyprosím si osočovanie našej organizácie a mojej osoby aby ste ma na verejnom fóre nazývali podvodníkom bez akýchkoľvek dôkazov. Rád by som sa s Vami porozprával osobne alebo aspoň telefonicky. Moje tel. číslo najdete na našej stránke.

                                                                • Rad si necham zdovodnit, preco padaju lietadla, nakolko po absolvovani vycviku atpl a nalete cca 4000 hodin o tom asi nemam dostatocne vedomosti. A panovi statutarovi sa ospravedlnujem za mozno prehnane osocovanie,ale ved inteligentny clovek prijme aj kritiku. A zaroven ho chcem poprosit aby jeho ludia na fore nerobili reklamu svojej institucii, ked niekto chce len poradit.

                                                                  • Kritika a nazvať niekoho podvodníkom sú dve veľmi rozlišné veci.

                                                                    • pre marsi676: vydno ze sa tomu vyznas ako hus pivu, clanok ktory si pouzil a pod ktory sa podpisal pan Brabanec je podvodny, kazdy kto sa v letectve pohybuje par rokov vie kto ho skutocne napisal - je to krachujuca existencia ceskeho letectva pan M... ale nebudem to tu rozvijat a pre pana statutara - podla mna podvod je ze sa na slovensku lakaju mlady chlapci lietat na lietadlach ktore niesu certifikovane EASA na taky druh vycviku aky na danom type lietadla nemozu robit - a to je podvod.. lebo dynamik a vivat a trojpismenkovy FOX je omyl slovenskeho leteckeho uradu a je to urcity sposob ako obchadzat platne legislativne normy.. EASA vydala presny zoznam lietadiel na ktorych sa vycvik PPL respektive CPL moze robit a ani jedno z vyssie uvedenych lietadiel sa tam nenachadza, cize chlapec co urobi vycvik takymto sposobom moze velmi lahko zistit ze mu ho pri prijmani do zamestnania neuznaju a vyhodil vsetky peniaze a nic nema v ruke...aj ked slovensky urad zatvara nad touto skutocnostou oci.. ak vy tieto lietadla nemate a tento vycvik neposkytujete na takychto lietadlach tak sa vam hlboko ospravedlnujem.. ale ak ano - tak moj nazor na vas mate vyssie...

                                                                      • Zle som sa vyjadril - lákajú sa mladý chlapci lietať ppl vyciviky na lietadlách ktoré niesu certifikovane EASA na takýto druh výcviku.. To som chcel povedať, za chybu sorry, iPhone klavesnica :)

                                                                        • LS Sna nikdy neposkytovala výcvik ppl na lietadle Dynamic.Výcvik na Vivate sa poskytuje ľudom , ktorý chcú lietať pre svoje potešenie. Žiaci ktorý majú záujem ďalej o kariéru v letectve robia výcvik ppl výlučne na C172 alebo Katane.

                                                                          • no to tvrdenie sa mi moc nezda. v sobotu sme pustali na prve solo pana, ktory chcel robit vycvik povodne v LS SNA Kosice a ktory ma ambiciu lietat ako dopravny pilot. Podla jeho slov este kym zacal vycvik mu bol vo vasej leteckej skole ponuknuty vycvik na type L-13SW, no ked sme mu ukazali zoznam lietadiel, ktore EASA schvalila na vycvik PPL(A) (a Vivat sa tam samozrejme nenachadzal), tak bol mierne povedane nahnevany, ze mu takato vec bola zatajena.

                                                                            • Cawte ...k predchadzajucej vymene nazorov-suhlasim s ostrielanimi profikmi (admin,boeing...) ...ale ako tak citam najak sa tu straca povodny ucel tohto prispevku na fore..a to je poradit mlademu chlapcovi vybrat si tu strednu skolu. ...mozno to vyjadrim prisilno, ale podla mna buduci profesional by nemal robit vycvik niekde z role bez poriadneho teoretickeho zakladu na hadraplanoch...a ked sa uz tomu zacne seriozne venovat je schopny od nuly do frozen atpl za 2 roky, tak k comu je dobre zacinat v 15tich rozmyslat profesionalne?! GPL pokial na to rodicia maju si mozes robit bars aj pocas gympla pomimo skoly. ak ta to do maturity neomrzi vtedy zacni uvazovat profesionalne a to by si uz mal rozmyslat kde,na com a s kym...ja som chodil na priemyslovku,dala mi pomerne dobre zaklady z matiky a fyziky..dalsie veci co sa tyka lietadiel a lietadla som si so zaujmom cital vo volnom case..co mne pocas strednej chybalo bola poriadna anglictina...toto je v profi lietani velmi podstatne...ja by som Ti odporucal bilingualny gympel...alebo aspon na rok pocas stredej vypadnut do US resp UK. Ked uz zacnes lietat (poriadny) vycvik, na dostudovanie jazyka Ti nezostane vela priestoru, nehovoriac o tom, ze jazyk sa neda naucit za 2tyzdne, ale cely zivot. kolegovia, ktori ste vytvorili tieto nove odbory na hutnickej: ocenujem snahu, ALE ked hovorite o tom ako je narocne nieco takto pripravit...preco to nespravite aby to malo prakticky vyznam?...preco nespravite radsej vseobecnejsi odbor(s nazvom povedzme letectvo,letecka doprava..) s vela, vela hodinami anglctiny, so zahranicnimi ucitelmi(native speakers), s leteckymi predmetmi...naco namotavate s atraktivnimi nazvami ako pilot a stewardka?..lietanie by ste im mohli ponuknut ako moznost spravit nieco navyse(ak na to maju financie) a nie podmienovat nim studium...takto im nepomozete...jedine tak sebe ;) tot moj nazor

                                                                              • no mne sa to cele nezda. nie je to len ucelova diskusia, ktora bola "nahodou" vytvorena tesne pred prezentaciou noveho odboru na SPSH? A pohotovy uzivatel marsi676 hned reagoval skvelou ponukou...

                                                                                • Pozrite profesional neprofesional ono to je takto: Strednu skolu si vyber taku aby ta bavila a aby mala nadvaznost co by si chcel robit dalej alebo nejaku univerzalnu ako gympel. ak chces vediet ci ta bude bavit lietanie tak zacni s plachtarcinou v aeroklube pretoze aj boeing aj admin tak zacinali a dokonca aj xy mojich kamaratov a spoluziakov co lietame dopravne lietadla. Pocas tych rokov na strednej zistic ci ta to bavi alebo nie. Co sa tyka dnesneho letectva tak je to zabite pre mladych chalanov a letecke skoly stale chrlia totalne nepouzitelnych pilotov do terajsiej doby takze uplatnenie je nulove nehovoriac o tom ze slovensko vydava licencie s ktorymi nenajdes robotu v EU. Nebudem tu robit kazen pretoze vsetci vieme ako to funguje. PS: lietanie je fasa ale ako hobby :D pretoze po xy rokoch zistis ze je to len o peniazoch ... cely elan prejde potom ako zistis o com je tento business a to viem o com hovorim mam viac ako 5000 hodin, tento rok 900 hodin na B767 a do mesiaca 9 dni ktore sa snazim stravit doma.

                                                                                  • Tak ďakujem pekne za rady :)Ako som to z tejto diskusii zhrnul (aj ked s tazkostami pri tych odpornych pojmou :D)najlepsie by pre mna pravdepodobne bol ten gympel a po maturite to FTO.No a este sa na ten gympel dostat :D.

                                                                                    • asi to, co malo a mohlo byt povedane, povedane bolo. Bohuzial, vecsina aeroklubov je v klinickej smrti a snazia sa vytrieskat peniaze od ludi informaciami ktore su zavadzajuce. Kazdy by chcel len predavat letove hodiny a zarabat na lietani. Ako tu uz bolo napisane, preco sa nevytvori odbor kde bude mnozstvo anglictiny, matiky, fyziky a vsetkej teorie, ktora je potrebna pre uspesne studium a splnenie skusok na ATPL? No jednoducho preto, lebo by to nebolo financne tak atraktivne.

                                                                                      • Ako to dopadlo po siestich rokoch ? Vystudoval som Gymnazium Srobarova v Kosiciach ,maturoval som z fyziky a informatiky a absolvoval par letov na Katane da-20.Po skole som navstivil letecke skoly ,kde som dostal vsetky informacie ohladom kurzov.Zhrniem to...spravit ppl,atpl teoriu a vsetky dolozky potrebne na atpl frozen + nalietavat si hodiny.Cena kompletne vsetkych tychto kurzov,nech to pokombinujem akokolvek, vysla na 35.000e a viac.Co bolo nad mojim stropom ,ktory som si vedel pozicat.S tym ,ze ci sa po tychto kurzoch zamestnam ,alebo kde budem lietat bolo len velmi otazne (pre mladeho cloveka s obrovskym dlhom nie velmi motivacna odpoved).Tym padom sa moj sen ,zatial , nestava skutocnostou.

                                                                                        • Aby som to doplnil uspesne som presiel zdravotnou prehliadkou 1. triedy v Prahe.

                                                                                          načítavam...